درد کلیه در اوایل بارداری

درد کلیه ،درد کلیه چپ،درد کلیه راست،درد کلیه ناشی از چیست،درد کلیه چگونه است،درد کلیه نشانه چیست،درد کلیه کجاست،درد کلیه بر اثر سرما،درد کلیه چپ در بارداری،درد کلیه در بارداری،درد کلیه چپ،درد کلیه چپ از چیست،درد کلیه چپ چگونه است،علت درد کلیه چپ،درمان درد کلیه چپ،علایم درد کلیه چپ،علت درد کلیه چپ،درد کلیه سمت چپ

درد کلیه

همانطور که می دانید هر آدم سالمی دو کلیه به شکل لوبیا، به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای و به اندازه مشت بسته ی خودش دارد. کلیه‌ها در طرفین ستون مهره‌ها و زیر دنده‌های تحتانی واقع شده‌اند و اغلب اعضای بدن برای عملکرد مطلوب به کلیه‌ها وابسته‌اند. هر کلیه اگرچه در مشت آدم جا می‌گیرد و نسبتا کوچک است، اما بالغ بر یک میلیون واحد تصفیه‌کننده در خودش دارد که قادرند روزانه ۱۷۰۰ لیتر مایع را تصفیه کنند و بیش از ۵۰ عنصر شیمیایی را که در این مایع محلول‌اند، استخراج کنند.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد درد کلیه صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

فرمانهای کلیوی

۱- فشارخون‌تان را به طور منظم اندازه‌گیری کنید و در محدوده طبیعی متناسب با سن‌تان نگه دارید. ۲- اگر دیابت دارید، حتما باید تحت نظر پزشک باشید و بیماری‌تان را کنترل کنید. ۳- حتما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و روزی ۵ واحد از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنید. ۴- مراقب کلسترول خون‌تان باشید. ۵- سیگار نکشید. ۶- در صورت مشاهده علایمی مانند سوزش ادرار، کدورت و قرمز شدن رنگ ادرار ، تب و لرز شدید، کمردرد یا درد دو طرف پشت در ناحیه پایین دنده‌ها، حتما نزد پزشک بروید. ۷- هر روز، مدتی را به ورزش اختصاص بدهید. ۸- اگر سن‌تان بالاست، حتما سالی یک بار برای معاینه کلیه‌های‌تان نزد پزشک بروید. ۹- همه آزمایش‌های مربوط به کلیه را که پزشک ‌تان ضروری می‌داند، انجام دهید. ۱۰- چنانچه دچار عفونت‌های کلیوی یا مثانه شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

فرمانهایی برای سنگ کلیه

۱- روزی ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید، یعنی ۶ تا ۸ لیوان. ۲- لیمو ترش تازه بخورید. این کار، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. ۳- اگر سنگ کلیه‌تان‌ ناشی از اسیداوریک بالاست، کمتر گوشت قرمز بخورید. ۴- مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها را بیشتر کنید. ۵- اسفناج، ریواس، چغندر، کاکاو، چای پُررنگ، سبوس، آجیل، بادام و توت‌فرنگی حاوی اگزالات فراوان هستند و مصرف آنها احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد. ۶- از قرار گرفتن در شرایطی که با تعریق بیش از حد همراه است، خودداری کنید. ۷- بیشتر ورزش کنید و کلا تحرک‌تان را افزایش دهید. ۸- بر خلاف تصور رایج، بد نیست میزان مصرف لبنیات‌تان را بیشتر کنید. ۹- مصرف غذاهای تند را کاهش دهید و از مصرف غذاهای حاوی ادویه و چاشنی‌های فراوان خودداری کنید. ۱۰- از افراط در نوشیدن قهوه خودداری کنید. کافئین موجود در قهوه، دفع کلسیم از ادرار را افزایش می‌دهد.

علت درد کلیه

درد کلیه در اثر عفونت کلیه یا آسیب رسیدن به آن ایجاد می شود. اگر پشت یا پهلوی شما آسیب ببیند، مثل برخورد ضربه، ممکن است فکر کنید که کلیه هایتان درد می کنند. اما اغلب اوقات اینطور نیست و کلیه هایتان مشکلی ندارند. کلیه ها در قسمت پشت بدن و بالای کمر (درست پایین دنده ها) واقع شده اند. حال چگونه بفهمیم که درد این قسمت واقعاً مربوط به کلیه هاست یا خیر؟ راه قطعی برای این کار وجود ندارد، اما با شناخت برخی علائم و انجام برخی آزمایش ها می توان فهمید که این درد مربوط به کلیه هاست یا نه. وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد. این درد می تواند در اثر عفونت کلیه ها (پیلونفریت) ایجاد گردد. وجود سنگ در کلیه نیز باعث بروز درد کلیه می شود. حرکت سنگ در کلیه باعث ایجاد درد می گردد. وقتی سنگ کلیه شروع به حرکت می کند و از قسمت میزنای (حالب) عبور می کند و به سمت مثانه می رود، دردهای شدید و متناوبی را ایجاد می نماید که پزشکان آن را قولنج کلیوی یا قولنج میزنای می گویند. شب‌ادراری بیش از یک بار در طی خواب شبانه یکی از علائم بیماریهای کلیوی است

علل ایجاد درد کلیه

۱- آترواسلکروز یا تصلب شرایین سرخرگ های کلیوی در اثر تشکیل لخته خونی یا ایسکمی (کم خونی موضعی در اثر انسداد رگ) : هر نوع قطع جریان خون در کلیه ها نیاز به درمان فوری دارد و باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد. ۲- خونریزی کلیه (هموراژی) ۳- کلیه نعل اسبی : یک بیماری مادرزادی است که در آن دو کلیه از قسمت پایین به هم چسبیده اند. وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد ۴- هیدرونفروز : ورم کلیه ها در اثر برگشت و تجمع ادرار است. ۵- سرطان کلیه (یا تومور کلیه) : تومور یا سرطان کلیه می تواند رشد کند و باعث کشیدگی کلیه شود یا اعصاب کلیه را تحت تأثیر قرار دهد و باعث بروز درد شود. ۶- عفونت کلیه (پیلونفریت) ۷- بیماری کلیه پلی کیستیک (تشکیل کیست در کلیه): بیماری کلیه پلی کیستیک یک بیماری ارثی است که باعث بزرگ شدن کلیه ها و بروز درد شدید می شود که معمولاً در قسمت جلوی شکم احساس می شود تا در قسمت کمر. ۸- ترومبوز سیاهرگ های کلیه (تشکیل لخته خونی در سیاهرگ های کلیه) ۹- عفونت مجاری ادراری ۱۰- انسداد جریان ادراری: برخی مشکلات باعث انسداد تدریجی جریان ادرار می شود (انسداد ناگهانی جریان ادرار در سنگ کلیه دیده می شود). در این حالت کلیه ها کش می آیند و درد شدیدی بروز می کند. ۱۱- گرفتگی عضلات مثانه و میزنای: وقتی مثانه کاملا پر از ادرار است، قبل و در طی ادرار کردن، باعث بروز درد و ناراحتی در قسمت پایین شکم یا ناحیه خروج ادرار می شود. این درد مستقیما به کلیه ها مربوط نیست، ولی مربوط به انقباض عضلات غیر ارادی میزنای و مثانه است. مدت این درد کوتاه است و بایستی فورا بعد از تخلیه مثانه، برطرف شود. عللی که در اینجا ذکر شدند، باعث ایجاد درد کلیه می شوند. ولی برای تشخیص صحیح علت، باید به پزشک متخصص کلیه مراجعه کنید.

علت و علائم و درمان کلیه درد در بارداری نشانه چیست

علت سنگ کلیه

فاکتورهای افزایش دهنده ی خطر تشکیل سنگ های کلیوی عبارت هستند از: * تاریخچه ی خانوادگی و یا سابقه شخصی ابتلا به سنگ کلیه. چنان چه فردی از اعضای خانواده تان سنگ کلیه داشته باشد، شما نیز در معرض ابتلا به آن قرار دارید. همچنین چنان چه خودتان قبلاً سنگ کلیه داشته اید مجددا در معرض خطر تشکیل سنگی دیگر قرار دارید. * افزایش سن. اگرچه سنگ کلیه در هر سنی می تواند تشکیل شود ولی در سنین بالای ۴۰ سال معمول تر هستند. * جنس مذکر. احتمال تشکیل سنگ های کلیوی در مردان بیشتر است. * دهیدراتاسیون. ننوشیدن مقادیر کافی آب در روز، ریسک ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. افرادی که در مناطق با آب و هوای گرم زندگی می کنند و یا تعریق زیادی دارند بایستی بیش از دیگران آب بنوشند. * برخی برنامه های غذایی خاص. رژیم های غذایی دارای پروتئین بالا، سدیم بالا و یا قند بالا، ریسک ابتلا به برخی سنگ های کلیوی را افزایش می دهند. * چاق بودن. نمایه توده بدن(BMI) بالا، دور کمر بالا و اضافه وزن با ریسک افزایش یافته تشکیل سنگ های کلیوی مرتبط هستند. * جراحی و بیماری های گوارشی. جراحی بای پس معده، بیماری روده ی تحریک پذیر و یا اسهال مزمن منجر به تغییراتی در فرایندهای گوارشی شده و جذب کلسیم را تحت تاثیر قرار داده و سطوح مواد تشکیل دهنده ی سنگ را در شما افزایش می دهند. * دیگر شرایط پزشکی. دیگر بیماری ها و شرایطی که ریسک سنگ های کلیوی را افزایش می دهند عبارت هستند از اسیدوز توبولار کلیوی، سیستینوریا، هیپرپاراتیروئیدیسم و برخی عفونت های دستگاه ادراری.

درد دستگاه ادراری فوقانی(کولیک کلیوی)

کولیک کلیوی، درد حمله ای شدیدی است که به علت انسداد در هر ناحیه ای از حالب ایجاد می شود. شایع ترین علت انسداد حالب، سنگ کلیوی است که در سیستم حالب ایجاد شده است. انسداد در مسیر دستگاه ادراری می تواند به صورت حاد یا مزمن ایجاد شود. انسداد حاد با آغاز ناگهانی درد شدید کولیکی در ناحیه پهلو شروع می گردد که به ناحیه اینگوینال یا ران همان سمت کشیده می شود، و این درد معمولا در شب یا در ساعات اولیه صبح آغاز می شود. می تواند سبب تهوع، استفراغ و لرز گردد. به این علت درد کولیکی کلیه با آپاندیس و سایر علل شکم حاد و هم چنین گاستروانتریت اشتباه می شود. با جابه جا شدن سنگ به نواحی پایین تر حالب درد درد به سمت پهلو و جلوی شکم منتقل می گردد و نواحی اینگوینال و بیضه در مردان و لابیا ماژور و لیگامان گرد در زنان کشیده می شود. حرکت سنگ به سمت محل اتصال حالب به مثانه با تکرار ادرار و سوزش ادرار همراه می گردد. در معاینه بالینی حساسیت در ناحیه دنده ای مهره ای دیده می شود. بر خلاف علائم انسداد کامل که شدید بوده، علایم در انسداد نسبی زمانی تظاهر می کند که بیمار حجم زیادی مایعات نوشیده با ادرار شدید متعاقب آن ایجاد شده باشد. بدنبال انسداد حاد، قطر و طول حالب افزایش می یابد و بدنبال آن جریان ادرار به سمت سیستم لنفاوی (سیستم حمع کننده لنف) و وریدی حالب ایجاد می گردد که موجب انتشار ادرار به کانال های وریدی کوچک و لنفاتیک های کلیه می شود. علی رغم این روند اطمینان بخش فیزیولوژیک، ولی اتساع حالب ادامه پیدا کرده و می تواند منجر به پارگی در ناحیه فورنیکس گردد. این اتفاق منجر به ورود ادرار به فضای پشت صفاق (پرده پوشاننده احشا شکم) و کاهش درد می شود.

تشخیص بیماری های کلیوی

پزشک معمولاً معاینات بالینی را انجام می‌دهد و شرح سوابق بیمار را مورد بررسی قرار می‌دهد. آزمایش‌های اولیه معمولاً شامل شمارش کامل سلول‌های خونی، عملکرد کلیه‌ها (کراتین و نیتروژن اوره خون) و آزمایش ادرار می‌شود و در زمان مقتضی ازمایش بارداری هم انجام می‌شود. ممکن است در اثر ضربه و آسیب‌دیدگی‌های شدید در قسمت پایین کمر، کلیه پاره شود. در صورتی که احتمال وجود سنگ کلیه وجود داشته باشد، سی تی اسکن یا سونوگرافی کلیه انجام می‌شود، عکس‌برداری به وسیله اشعه ایکس از شکم نیز ممکن است انجام شود اما به طور کلی جایگزین سونوگرافی و سی تی می‌شود. از آنجا که فرد مبتلا به سنگ کلیه غالباً باید به طور مکرر عکس‌برداری به وسیله اشعه ایکس را انجام دهد، سونوگرافی بدون تابش می‌تواند گزینه مناسبی باشد. سی تی لگن یا شکم با کنتراست یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (ام آر آی) و ارتوگرام ممکن است برای تشخیص بیماری‌های کلیوی از بیماری‌های غیر کلیوی به کار برده شود. این گونه آزمایش‌ها به طور معمول در صورتی که کلیه به دلیل آسیب‌دیدگی‌هایی مانند تصادفات اتومبیل، زخم گلوله، برخورد در فوتبال یا آسیب‌دیدگی در محل کار آسیب دیده باشد به کار برده می‌شوند.

درمان درد کلیه

اقدامات درمانی برای بهبود درد کلیه (درد پهلو) به علت اصلی و زمینه‌ای ایجادکننده درد بستگی دارد. عفونت و سنگ کلیه از علت‌های به وجود آورنده درد هستند که معمولاً با مصرف ایبوپروفن، کتورولاک، استامینوفن یا در برخی موارد مصرف مقداری مورفین (برای سنگ کلیه) بهبود می‌یابند. به هر حال، این روش‌ها، کاهش‌دهنده درد هستند و بیماری اصلی ایجادکننده درد را درمان نمی‌کنند. سنگ‌های کوچک کلیوی (معمولاً با قطر کمتر از 6 میلی‌متر) در برخی از بیماران خودبه‌خود دفع می‌شود (سنگ مجرای ادرار یا سنگ حالب از طریق ادرار دفع می‌شود) و درد از بین می‌رود. برای درمان عفونت‌هایی مانند عفونت مجرای ادرار و پیلونفریت معمولاً باید آنتی‌بیوتیک و داروهای مسکن مصرف شود. اگر سنگ کلیه مجرای ادرار را به کلی مسدود کرد یا قطر آن 6 میلی‌متر یا بیشتر بود، ممکن است نیاز به انجام عمل جراحی اورولوژی باشد. در صورتی که سنگ کلیه با روش جراحی رتروگراد دفع شود، معمولاً دوره نقاهت و بهبود پس از آن کوتاه است (یک روز یا چند روز). به هر حال برخی پارگی‌های شدید کلیوی به جراحی‌های سنگین‌تری نیاز دارند. دوران نقاهت و بهبودی پس از انجام این عمل‌های معمولاً از چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد. برخی دیگر از علل زمینه‌ای ایجادکننده درد پهلو ممکن است برای کنترل درد به درمان‌های همزمان نیاز داشته باشند. به هر حال فرد مبتلا به بیماری کلیوی یا اختلال در عملکرد کلیه نباید داروهای ضددردی که از طریق کلیه دفع می‌شوند را مصرف کند زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتر به کلیه‌ها شود.

کلیه درد چیست؟

کلیه‌ها اندام جفتی هستند که متمایل به پشت بدن واقع شده‌اند و تا حدودی توسط دنده‌ها محافظت می‌شوند. کلیه چپ کمی بالاتر از کلیه سمت راست قرار دارد. درد کلیه‌ها اغلب در پهلوها یا پایین کمر درست زیر دنده‌ها رخ می‌دهد،‌ هر چند ممکن است این درد تا کشاله‌ی ران و بیضه‌ها کشیده شود. درد ناشی از فشار عضلانی، التهاب مفاصل و برخی مشکلات ستون فقرات می‌تواند به راحتی با درد کلیه اشتباه گرفته شود.

عوامل کلیه درد

درد کلیه ناشی از عفونت، التهاب، آسیب یا بزرگ شدن کلیه یا بیماری‌هایی که خارج از کلیه باعث انسداد مجرای ادرار می‌شوند، می‌باشد. پیلونفریت (عفونت کلیه) و سنگ کلیه شایع‌ترین دلایل کلیه درد هستند. بسیاری از شرایطی که موجب بزرگ شدن کلیه می‌شوند به تدریج و بدون درد زیاد رخ می‌دهند.

نشانه های درد کلیه

درد کلیه ممکن است همراه با علائم دیگری باشد که بسته به بیماری، اختلال یا مشکل زمینه‌ای متفاوت هستند. علائمی که بطور مکرر بر مجرای ادراری تاثیر می‌گذارند ممکن است سایر سیستم‌های بدن را نیز درگیر کنند. علائم مجرای ادراری که ممکن است همراه با درد کلیه رخ دهند عبارتند از:

ادرار خونی یا به رنگ صورتی (هماچوری)

ادرار کدر

ادرار دشوار یا دردناک یا سوزش در هنگام ادرار

ادرار بدبو

تکرر ادرار 

نیاز فوری به دفع ادرار

شب ادراری

کلیه درد ممکن است همراه با علائمی مرتبط با سایر سیستم‌های بدن باشد از جمله:

تپش نامنظم قلب (آریتمی)

خستگی

تب با یا بدون لرز

احساس ناخوشی کلی

اسپاسم عضلانی

تغییرات ناخن

حالت تهوع با یا بدون استفراغ

دوره‌های قاعدگی دردناک

ابتلا به عفونت به تازگی

کاهش وزن ناخواسته

عوارض کلیه درد

از آنجایی که درد کلیه می‌تواند ناشی از بیماری‌های جدی باشد، عدم درمان ممکن است منجر به عوارض جدی و آسیب‌های دائمی شود. پس از اینکه دلیل زمینه‌ای تشخیص داده شد، پیروی از برنامه‌ی درمانی که پزشک جهت کاهش خطر عوارض احتمالی تعیین می‌کند، ضروری است، این عوارض عبارتند از:

نارسایی حاد کلیه 

آسیب کلیوی

گسترش سرطان

گسترش عفونت

انسداد حالب (انسداد لوله‌ای که ادرار را از کلیه به مثانه می‌برد)

درمان کلیه درد با آب لیمو

لیمو، یکی از میوه‌های خانواده‌ی مرکبات، حاوی اسید استیک است، که می‌تواند سنگ کلیه را از بین برده و حل کند. لیمو می‌تواند با از بین بردن سنگ و خارج کردن سموم، کلیه را تمیز کند. شما باید به جای نوشیدنی‌های حاوی طعم لیمو، لیموی تازه را استفاده کنید. برای استفاده از آب لیمو به عنوان یکی از داروهای خانگی برای رفع عفونت و درد کلیه در خانه دستورالعمل زیر را دنبال کنید: عفونت کلیهروش ۱: ترکیب آب و لیمو مواد لازم: – ۱ عدد لیمو – ۱ فنجان آب روش انجام کار: – ابتدا لیمو را نصف کنید و سپس آب آن را بگیرید. – آب لیمو را به آب اضافه کنید و خوب هم بزنید. – ترکیب آب و لیمو را صبح‌ها با معده‌ی خالی بخورید. – این روش درمانی را یک بار در روز برای از بین بردن عفونت و درد کلیه تکرار کنید.روش ۲: ترکیب آب لیمو و روغن زیتون مواد لازم: – ۴ قاشق چایخوری آب لیمو – ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون روش انجام کار: – ابتدا همه‌ی مواد را خوب با هم ترکیب کنید. – سپس ترکیب حاصل را مصرف کنید. – این روش درمانی را یک بار در روز تکرار کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که می‌توانید روغن زیتون را هضم کنید زیرا بسیاری از آدم‌ها با مصرف مخلوط آب لیمو و روغن زیتون حالت تهوع می‌گیرند.

درمان کلیه درد با آب انار و لیمو

انار برای درمان مشکلات کلیوی مفید است، زیرا یک داروی قابض است که قطعا برای درمان این مشکلات فایده دارد. به علاوه این میوه می‌تواند درد یا التهاب کلیه را درمان کند و بدن را هیدراته کند. شما باید یک انار در روز بخورید یا آب آن را به عنوان یکی از داروهای خانگی برای رفع عفونت کلیه بنوشید. برای تهیه‌ی ترکیب آب انار و آب لیمو و استفاده از این روش درمانی در خانه دستورالعمل زیر را دنبال کنید: عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ انار – نصف فنجان آب – یک کاسه – دستگاه غذاساز – ۱ قاشق چایخوری آب لیمو روش انجام کار: – در ابتدا، انار را به دو نیم کنید. – سپس، تمام دانه‌های آن را داخل کاسه بریزید. – بعد، تمام دانه‌ها را داخل دستگاه غذاساز بریزید و آنها را له کنید. شما نباید زمان زیادی را برای له کردن آنها صرف کنید چون آب انار تلخ می‌شود اگر دانه‌های آن بیش از اندازه له شوند. – پس از آن، دانه‌های له شده را صاف کنید تا آب انارتان آماده شود. – سپس، آب انار و آب لیمو را به آب اضافه کنید و خوب هم بزنید. – این نوشیدنی را برای درمان بیماری خود یک بار در روز مصرف کنید.

درمان کلیه درد با ریشه پنیرک

یشه‌ی گیاه پنیرک پف‌نبات به عنوان یک گیاه دارویی عمل می‌کند که می‌تواند به کاهش عفونت و درد کلیه کمک کند و سنگ‌ها را از کلیه خارج کند. خواص دیورتیک (ادرارآور) آن قادر است به افزایش خروج ادرار و درمان احساس سوزش یا درد ناشی از عبور ادرار کمک کند. علاوه بر این، موسیلاژ این گیاه احتمالا بافت‌های تحریک شده و ملتهب بدن را تسکین می‌دهد و از بروز مجدد این مشکلات در بدن جلوگیری می‌کند. به علاوه، می‌تواند دستگاه ادراری شما را با لایه‌ای پوشش دهد و از عفونت کلیه و سنگ‌های ناشی از آن پیشگیری کند. بنابراین، ریشه‌ی گیاه پنیرک پف‌نباتی قطعا یکی از ۳۲ داروی خانگی برتر برای عفونت و درد کلیه است که باید امتحان کنید. عفونت کلیهروش ۱: مواد لازم: ۴ قاشق غذاخوری ریشه‌ی گیاه پنیرک پف‌نباتی – ۱ لیتر آب – ۱ شیشه‌ی دهان‌گشاد و دردار که ۱ لیتر ظرفیت دارد. – ۱ قاشق چایخوری عسل یا پودر گیاه شکر‌ برگ (اختیاری) روش انجام کار: – ابتدا ریشه‌ی پنیرک پف‌نباتی را در ظرف شیشه‌ای دردار و دهان گشاد قرار دهید. – سپس، آب جوش را روی آن بریزید و در شیشه را ببندید. – اجازه بدهید به مدت یک شب تا صبح یا ۴ تا ۵ ساعت در یخچال بماند و خیس بخورد. – سپس، ترکیب را صاف کنید تا یک مایع کم‌رنگ، طلایی، غلیظ و چسبناک حاصل شود. – در مرحله‌ی بعد، عسل یا پودر استویا (گیاه شکر برگ) را به مایع اضافه کنید. – مواد را خوب مخلوط کنید. – ترکیب حاصل را در طول روز مصرف کنید تا درد کلیه را از بین ببرد. – این روش درمانی را به طور منظم انجام دهید. روش ۲: مواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق چایخوری از ریشه‌ی گیاه پنیرک پف‌نباتی – ۱ فنجان آب داغ – کتری – ۱ قاشق چایخوری عسل یا پودر استویا روش انجام کار: – ابتدا ریشه‌ی پنیرگ پف‌نباتی را داخل کتری بریزید. – بعد، آب داغ را روی آن بریزید و درش را بگذارید. – اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. – سپس دمنوش حاصل را صاف کنید. – عسل یا پودر استویا را به دمنوش اضافه کنید و خوب هم بزنید. – در نهایت ترکیب حاصل را مصرف کنید. مصرف این نوشیدنی را ۲ تا ۴ بار در روز تکرار کنید تا زمانی که درد به طور کامل از بین برود.

درمان کلیه درد با هندوانه و لیمو

هندوانه دارای مقدار فراواین پتاسیم است و توانایی این را دارد که سنگ‌های حاوی کربنات و فسفات را از بین ببرد. علاوه بر این، هندوانه می‌تواند مقدار ادرار را افزایش داده و سطح اسید را در ادرار تنظیم کند. مصرف این میوه می‌تواند بدن‌تان را آبرسانی کند و مواد زائد را از بدن خارج کند. به این ترتیب هندوانه می‌تواند یکی از ۳۲ داروی طبیعی برتر برای رفع عفونت و درد کلیه باشد. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که کمی هندوانه یا آب آن را برای درمان مشکلات کلیوی مصرف کنید. شما می‌توانید مقداری آب لیمو نیز به آب آن اضافه کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد و روند درمان بیماری را تسریع ببخشد. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ هندوانه – ۲ عدد لیمو روش انجام کار: – هندوانه را له کنید و آب لیمو را بگیرید. – سپس، آنها را خوب با هم ترکیب کنید. – ترکیب صاف کنید و ۱ فنجان از این مایع را مصرف کنید. – مصرف این نوشیدنی را هر روز تکرار کنید.

خواص خوردن هندوانه در بارداری برای سرماخوردگی و ابله مرغان

درمان کلیه درد با جعفری

جعفری به عنوان یک دیورتیک عمل می‌کند که میزان ادرار را افزایش می‌دهد و سموم را از سیستم بدن خارج می‌کند. به تایید بسیاری از متخصصان گیاه‌درمانی، جعفری بهترین دارو برای درمان مشکلات مثانه و کلیه به صورت داخلی و خارجی است. برای درمان به روش داخلی، می‌توانید آب جعفری یا دمنوش جعفری بنوشید یا از آن در هر غذایی استفاده کنید. برای استفاده از جعفری به صورت خارجی، می‌توانید خمیر جعفری را در منطقه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید. صرف نظر از هر گونه درمانی، با استفاده از جعفری می‌توانید التهاب دردناک و تورم ناشی از عفونت کلیوی را کاهش دهید. علاوه بر این، جعفری دارای خواص ضد ویروسی است بنابراین می‌تواند باکتری‌هایی که باعث عفونت می‌شوند را از بین ببرد. به همین دلیل است که این گیاه خوراکی یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع عفونت کلیه است که می‌توانید در خانه امتحان کنید. در ادامه دستورالعمل تهیه‌ی دمنوش جعفری را به منظور کاهش عفونت کلیه به صورت داخلی می‌بینید: عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ دسته‌ی بزرگ جعفری تازه (هم ساقه و ریشه) – ۴ فنجان آب – تابه روش انجام کار: – ابتدا، جعفری را بشویید و سپس آن را ریز خرد کنید و ۴ قاشق چایخوری جعفری خرد شده داشته باشید. – بعد، آب را داخل ظرف بریزید و آن را به جوش بیاورید. – شعله را خاموش کنید. – جعفری خرد شده را به آب اضافه کنید. – سپس در ظرف را بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. – سپس دمنوش را صاف کنید و ۱ فنجان از مایع به‌دست آمده را مصرف کنید (سرد یا گرم فرقی نمی‌کند) – این روش درمانی را ۴ بار در هفته تکرار کنید. شما نباید از دمنوش جعفری در دوران بارداری استفاده کنید چون ممکن است چند عارضه‌ی جانبی ایجاد کند. بنابراین، اگر قبل از استفاده از این دارو، با پزشک‌تان مشورت کنید، عالی خواهد بود.

درمان کلیه درد با کمپرس آب داغ

شما می‌توانید کمپرس داغ را برای کاهش درد در نواحی پشت، کمر و شکم به کار ببرید زیرا می‌تواند ماهیچه‌های شکم‌تان را شل کند و فشار روی مثانه را از بین ببرد. علاوه بر این، گرما به کاهش التهاب نیز کمک می‌کند. عفونت کلیه مواد و وسایل لازم: – ۱ پد گرمایی یا ۱ بطری آب گرم روش انجام کار: – پد گرمایی را گرم کنید یا می‌توانید از بطری آب گرم استفاده کنید. – سپس آن را به مدت چند دقیقه در قسمت پشت شکم، قسمت پایین شکم و باسن قرار دهید. – این روش درمانی را هر زمانی که لازم است، انجام بدهید.

درمان کلیه درد با تخم هندوانه

تخم هندوانه دارای خواص دیورتیک است که می‌تواند به شما در بهبود درد کلیه کمک کند. علاوه بر این، این تخم‌ها محرک‌های خوبی هستند که باعث تخلیه‌ی ادرار می‌شوند. به علاوه، آنها می‌توانند کلیه‌هایی که تنبل شده‌اند را تحریک کنند. بنابراین، می‌توان گفت تخم هندوانه از داروهای خانگی مناسب و ارزشمند برای عفونت و درد کلیه است. برای این‌که با استفاده از تخم هندوانه عفونت کلیه به راحتی و به طور موثر در خانه تسکین دهید، دستورالعمل زیر را دنبال کنید: عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق غذاخوری تخم هندوانه (برش خورده یا پودر شده) – ۲ فنجان آب – ۱ ظرف – ۱ صافی روش انجام کار: – ابتدا آب را بجوشانید و سپس آن را کنار بگذارید. – بعد، تخم هندوانه را در ظرف بریزید. – آب جوش را درون ظرف بریزید. – اجازه بدهید به مدت چند دقیقه دم بکشد. – پس از آن‌که دم کشید کمی صبر کنید تا خنک شود. – پس از آن، دمنوش را صاف کنید. – نوشیدنی حاصل را مصرف کنید. – این روش درمانی را یک بار در روز تکرار کنید.

درمان کلیه درد با آب کرنبری

آب کرنبری به عنوان یکی از داروهای خانگی مناسب برای رفع عفونت و درد کلیه عمل می‌کند زیرا می‌تواند عفونت‌های دستگاه ادراری را درمان کند و از عود بیماری در زنان جوان تا میان‌سال جلوگیری کند (پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا، ۲۰۰۹). علاوه بر این، آب این میوه می‌تواند از ایجاد باکتری در دیواره‌ی مثانه جلوگیری کند و به این ترتیب خطر ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد. عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – حدود ۱۲۰۰ میلی‌لیتر آب – حدود نیم کیلو کرنبری تازه یا یخ‌زده – نصف قاشق چایخوری عسل یا پودر استویا – یک قابلمه روش انجام کار: – کرنبری‌ها را داخل آب در قابلمه بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید. شما می‌توانید از مایکروویو استفاده کنید. – سپس، اجازه بدهید کرنبری‌ها بپزد تا زمانی که بترکند. – کمی صبر کنید تا ترکیب خنک شود و بعد آن را صاف کنید. – پس از آن، پودر عسل یا استویا (گیاه شکر برگ) را به مایع حاصل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. – برای درمان مشکلات کلیوی، یک فنجان از این نوشیدنی را به طور روزانه مصرف کنید. لازم به ذکر است که شما نباید مقدار زیادی از این آب را بخورید یا به مدت طولانی مصرف آن را ادامه بدهید چرا که استفاده‌ی زیاد از آن می‌تواند سبب بروز عوارض جانبی شود. مصرف بیش از یک لیتر آب این میوه به طور روزانه، در مدت طولانی می‌تواند سنگ کلیه ایجاد کند.

درمان کلیه درد با تخم کرفس

کرفس می‌تواند عفونت کلیه را درمان کند و روند خارج کردن مواد زائد را در کلیه‌ها تسریع ببخشد. علاوه بر این، کرفس می‌تواند مقدار ادرار را افزایش دهد و درد کلیه را از بین ببرد. این گیاه خوراکی همچنین دارای روغن‌های فرار است که حاوی خواص ضد باکتری و ضد قارچی هستند. بنابراین، شما می‌توانید تخم کرفس را به عنوان یکی از ۳۲ درمان طبیعی و خانگی برتر برای رفع عفونت و درد کلیه با پیروی از دستورالعمل زیر استفاده کنید: عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ قاشق غذاخوری تخم کرفس – ۱ فنجان آب گرم روش انجام کار: – ابتدا تخم کرفس را آسیاب کنید و آنها را در یک فنجان قرار بدهید. – آب گرم را به پودر تخم کرفس اضافه کنید. – این دو را خوب با هم مخلوط کنید. – اجازه بدهید کمی خنک شود. – بعد، دمنوش را صاف کنید و مایع حاصل را مصرف کنید. – این دارو را یک بار در روز و هفته‌ای سه بار تکرار کنید. توجه داشته باشید که کرفس محرک رحم است؛ بنابراین اگر شما حامله هستید، باید از مصرف این دارو پرهیز کنید. این روش درمانی برای کسانی که از اسپاسم رنج می‌برند، مناسب است؛ زیرا این مشکل را تسکین می‌دهد؛ هرچند، شروع قاعدگی را کمی به تاخیر بیندازد.

درمان کلیه درد با ماست

ماست حاوی پروبیوتیک‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به درمان عفونت کلیه کمک می‌کنند و مانع از عود آن می‌شوند. باکتری‌های زنده‌ی موجود در ماست می‌توانند از چسبیدن باکتری‌ها با سلول‌های اپیتلیوم (بافت پوششی) دستگاه ادراری جلوگیری کنند. علاوه بر این، ماست می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ فنجان ماست روش انجام کار: – ماست بخورید. – برای درمان عفونت کلیه ۲ تا ۳ فنجان ماست در روز میل کنید.

یه درد با کلاله ذرت

کلاله‌ی ذرت می‌تواند مشکل ادرار دردناک را تسکین دهد و دردتان را با سرعت بخشیدن به روند بهبودی کاهش دهد، زیرا حاوی املاح دیورتیک (ادرارآور) است و مانع رشد باکتری‌ها می‌شود. عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق چایخوری کلاله‌ی ذرت خشک شده – ۲ فنجان آب جوش – ۱ قوری یا تابه – صافی روش انجام کار: – ابتدا کلاله‌ی ذرت خشک شده را به داخل قوری یا تابه بریزید. – بعد، آب جوش را به آن اضافه کنید و درش را بگذارید. – اجازه دهید که به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. – سپس، دمنوش را صاف کنید. – پس از آن مایع حاصل را مصرف کنید. – این روش درمانی را یک بار در روز و به میزان ۲ تا ۴ فنجان در هفته تکرار کنید.

درمان کلیه درد با سرکه سیب و عسل

معروف است که سرکه سیب اسید مالیک دارد که دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین می‌تواند به درمان عفونت کلیه کمک کند. علاوه بر این، در هنگام این‌که سرکه سیب سطح PH را در بدن حفظ می‌کند و عفونت را از بین می‌برد، عسل نیز می‌تواند با باکتری‌ها مبارزه کند و بدن شما را پاکسازی کند. بنابراین، ترکیب سرکه سیب و عسل یکی از بهترین داروهای خانگی برای عفونت و درد کلیه است. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب – ۲ قاشق غذاخوری عسل – ۱ فنجان آب گرم روش انجام کار: – همه‌ی مواد را خوب با هم مخلوط کنید. – سپس ترکیب به‌دست آمده را مصرف کنید. این روش درمانی را دو بار در روز و به مدت دو هفته تکرار کنید.

مضرات و خواص سیب در لاغری و بدنسازی و در دوران بارداری

طرز تهیه و خواص سرکه سیب برای مو لاغری پوست شوره سر

درمان کلیه درد با موز سبز

قرن‌ها است که موز سبز برای رفع مشکل عفونت کلیوی مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا این گیاه دارای خواص شفابخش فراوانی است. موز سبز همچنین، خواص ضد باکتری، ضد التهاب، ملین و دیورتیک کمی دارد. بنابراین، این گیاه هم یکی از داروهای خانگی مناسب برای رفع عفونت و درد کلیه است که توسط مردم چین و بومی‌های امریکا مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. برای درمان مشکل‌تان می‌توانید با استفاده از دستورالعمل زیر دمنوش موز سبز برای خودتان آماده کنید: عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق چایخوری موز سبز تازه یا خشک‌شده (دانه، ریشه یا برگ این گیاه) – ۱ فنجان آب جوش – ۱ قاشق چایخوری عسل یا استویا – صافی – ۱ قوری روش انجام کار: – ابتدا، موز سبز را در قوری بریزید و بعد اب جوش را روی آن بریزید. – اجازه بدهید به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد و بعد دمنوش را صاف کنید. – عسل یا استویا را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. – یک فنجان از ترکیب حاصل را بنوشید. – این دمنوش را ۴ تا ۵ بار در روز مصرف کنید.

خواص و مضرات موز زرد و سبز و قرمز برای کودکان و پوست

درمان کلیه درد با سیر

سیر حاوی خواص آنتی‌بیوتیکی طبیعی است که به مبارزه با عفونت کلیوی کمک می‌کند. به علاوه، این ماده‌ی خوراکی به عنوان یک دیورتیک (ادرارآور) عمل می‌کند و به این ترتیب میکروارگانیسم‌ها و سموم مضر را از کلیه‌ها و بدن شما خارج می‌کند. عفونت کلیهمواد لازم: – ۳ حبه سیر خام روش انجام کار: – سیر را به طور روزانه با معده‌ی خالی مصرف کنید. روش دیگر این است که می‌توانید از مکمل‌ها یا کپسول سیر استفاده کنید، البته پس از آن‌که با پرشک‌تان مشورت کردید.

درمان کلیه درد با برگ کلم، سبوس و پیاز

کلم دارای خواص شفابخش فراوانی است و به همین دلیل بسیاری از مشکلات سلامتی را درمان می‌کند و برای اهداف درمانی زیادی استفاده می‌شود. علاوه بر این، کلم به طور گسترده‌ای برای درمان اگزما، اسکوربوت (بیماری ناشی از کمبود ویتامین ث) و نقرس و غیره استفاده می‌شود. به علاوه برگ‌های آن برای از بین بردن درد ناشی از مشکلات مثانه و بیماری‌های کلیوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه همچنین زخم‌ها و جراحت‌های روی پوست را تمیز می‌کنند. بنابراین، برگ کلم، داروی خانگی مناسبی برای عفونت و درد کلیه است. دستورالعمل زیر را برای تهیه‌ی پمادی با استفاده از کلم برگ، سبوس و پیاز برای درمان عفونت و درد کلیوی دنبال کنید. عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۲ تا ۵ برگ کلم – ۳ تا ۴ مشت سبوس – ۲ عدد پیاز – گاز پانسمان – کمی آب – کتری یا تابه روش انجام کار: – ابتدا پیاز را در قطعات کوچک برش بزنید. – سپس برگ کلم، سبوس، پیاز خرد شده و آب را در کتری یا تابه بریزید. – سپس، مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید تا آب به طور کامل تبخیر شود. – پس از آن، گاز و پماد را روی منطقه‌ی آسیب‌دیده قرار بدهید. – اجازه بدهید به مدت ۲ تا ۳ ساعت یا یک شب تا صبح بماند. – تا زمانی که عفونت کلیه از بین برود، این روش درمانی را تکرار کنید. شما نباید چیزی داغ را روی قسمتی از شکم که درد دارد بگذارید زیرا دلایل بسیاری برای بروز درد و عفونت شکم وجود دارد. بنابراین، شما باید به دکتر مراجعه کنید تا دلیل بروز مشکل را تشخیص بدهد.

درمان کلیه درد با سیب

سیب حاوی خواص ضد التهابی و فیبر فراوان است که عفونت کلیه را به طور موثر درمان می‌کند. به علاوه، سیب ادرار شما را برای جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر، اسیدی‌تر می‌کند. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ سیب روش انجام کار: – ۱ تا ۲ بار در روز سیب مصرف کنید. – شما می‌توانید از آب سیب یا پوره‌ی سیب نیز استفاده کنید.

درمان کلیه درد با برگ قاصدک

قاصدک حاوی خواص دیورتیک است که می‌تواند میزان ادرار را افزایش دهد و مواد زائد را از کلیه‌ها خارج کند و سنگ‌ها را دفع کند. به علاوه، قاصدک می‌تواند گردش خون را در بدن شما، به ویژه در کلیه‌های‌تان افزایش دهد. بنا بر این دلایل برگ گیاه قاصدک نیز یکی از درمان‌های خانگی طبیعی برای رفع عفونت کلیه و درد است، که می‌توانید آن را در خانه امتحان کنید. عفونت کلیه مواد و وسایل لازم: – ۱ تا ۳ قاشق سوپخوری برگ خشک قاصدک – ۱ فنجان آب داغ – یک فنجان روش انجام کار: – برگ‌ها را در فنجان بگذارید. – سپس آب گرم را داخل فنجان بریزید. – اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. – دمنوش را صاف کنید و مایع حاصل مصرف کنید. – مصرف این دمنوش را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید.

درمان کلیه درد با ریحان و عسل

ریحان به عنوان یک سم‌زدا و دیورتیک (ادرارآور) عالی شناخته شده‌است که به دفع سنگ کلیه و تقویت کلیه‌ها کمک می‌کند. به علاوه، این گیاه قدرتمند سطح اسید اوریک را در خون کاهش می‌دهد و کلیه را پاکسازی می‌کند تا عفونت از بین برود. ریحان در ترکیب با عسل یکی از بهترین داروهای خانگی را برای عفونت و درد کلیه تشکیل می‌دهد. مواد لازم: – ۱ قاشق غذا خوری عسل – ۱ قاشق چایخوری آب ریحان روش انجام کار: – دو ماده را خوب با هم مخلوط کنید. – سپس این مخلوط را برای رفع مشکل‌تان مصرف کنید. – این روش درمانی را یک بار در روز به مدت ۴ ماه تکرار کنید.

درمان کلیه درد با مریم گلی و نعناع فلفلی

مریم‌گلی دارای روغن‌های فراری است که حاوی خواص درمانی متعدد هستند مانند خواص قابض، ضدعفونی‌کننده و دیگر اثرات آرامش‌بخش، که می‌تواند به پاک کردن سموم و ناخالصی‌های کلیه کمک کند. املاح ضدعفونی‌کننده در مریم گلی می‌تواند به درمان عفونت روده کمک کند، در حالی که رزمارینیک اسید دارای ترکیب ضد التهاب است که از التهاب و درد کلیه جلوگیری می‌کند. مخلوط گیاه مریم‌گلی و نعناع فلفلی می‌تواند به طور موثر درد و اسپاسم را تسکین بدهد و به عنوان یکی از داروهای فوق‌العاده برای عفونت کلیه مورد استفاده قرار بگیرد. عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق چایخوری مریم گلی – ۱ قاشق چایخوری برگ نعناع – ۲ فنجان آب داغ – ۱ قوری یا تابه روش انجام کار: – در ابتدا، مریم‌گلی و برگ‌های نعناع فلفلی را در قوری قرار دهید. – بعد، آب داغ را روی آن بریزید و درش را بگذارید. – اجازه دهید چند دقیقه بماند تا خنک شود. – سپس ترکیب را صاف کنید و مایع به‌دست آمده را مصرف کنید. – مصرف این دمنوش را ۲ تا ۳ بار در روز به مدت ۳ ماه ادامه بدهید تا عفونت کلیه درمان شود.

درمان کلیه درد با خردل و آرد گندم

پماد خردل می‌تواند به تحریک روند التیام کمک کند. با این وجود، استفاده از خردل خالص به طور مستقیم روی پوست در دراز مدت می‌تواند منجر به تشکیل تاول یا احساس سوزش شود. بنابراین، مخلوطی از پودر خردل و آرد یا خردل پیچیده شده در تکه‌ای از پارچه می‌تواند از تماس مستقیم آن با پوست جلوگیری کند. به این ترتیب خردل می‌تواند به عنوان یکی از ۳۲ داروی خانگی برتر برای عفونت کلیه عمل کند. شما می‌توانید به جای آب از سفیده‌ی تخم‌مرغ استفاده کنید تا از تشکیل تاول روی پوست جلوگیری کنید. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ قاشق چایخوری پودر خردل – ۴ قاشق چایخوری آرد گندم – ۴ تا ۶ قاشق غذاخوری آب یا سفیده‌ی تخم‌مرغ – ۱ قاشق چایخوری وازلین روش انجام کار: – مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیری آماده شود که غلظت آن به اندازه‌ای است که به راحتی روی پوست پخش شود. – سپس، خمیر حاصل را در منطقه‌ی آسیب دیده استعمال کنید. – اجازه بدهید خمیر به مدت بیش از ۳۰ دقیق بماند. – خمیر را بشویید یا با استفاده از پارچه آن را از روی پوست پاک کنید. – این روش درمانی را یک بار در روز تکرار کنید. توجه داشته باشید که نباید این روش درمانی را برای کودکان زیر ۶ سال استفاده کنید.

درمان کلیه درد با گزنه

گزنه به عنوان یک داروی دیورتیک مؤثر دیگر با هدف افزایش تولید ادرار و جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت عمل می‌کند. این گیاه می‌تواند درد را کاهش دهد و عفونت‌های دستگاه ادراری را از بین ببرد. شما می‌توانید از دمنوش گزنه برای درمان عفونت کلیه استفاده کنید و دردهای مفصلی را که ناشی از بالا بودن میزان اسید اوریک در خون به دلیل مشکلات کلیوی هستند، تسکین بدهد. بنابراین، دمنوش گزنه یکی از بهترین داروهای خانگی برای رفع عفونت و درد کلیه است و شما می‌توانید دستورالعمل‌های زیر را برای تهیه‌ی این دمنوش دنبال کنید. عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۲ تا ۳ قاشق چایخوری برگ گزنه‌ی خشک – ۱ فنجان آب گرم – ۱ قوری روش انجام کار: – برگ‌ها را درون قوری قرار دهید و سپس آب داغ را روی آنها بریزید. – در قوری را بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. – بعد ترکیب را صاف کنید و پس از آن دمنوش حاصل را مصرف کنید. – این روش درمانی را دو بار در روز برای تسکین درد کلیه یا مفاصل‌تان تکرار کنید.

درمان کلیه درد با گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی نیز یکی از داروهای خانگی برای درمان عفونت و درد کلیه است. این ماده‌ی خوراکی به علت خواص مؤثری که دارد، می‌تواند درد را درمان کند و سنگ‌ها یا عفونت را در کلیه‌ها از بین ببرد. شما می‌توانید از آب گوجه‌فرنگی یا پماد آن برای درمان مشکل‌تان استفاده کنید. روش ۱: آب گوجه‌فرنگی مواد لازم: – ۱ تا ۲ عدد گوجه‌فرنگی – ۱ فنجان آب روش انجام کار: – در ابتدا آب گوجه‌فرنگی را با استفاده از یک مخلوط‌کن یا دستگاه غذاساز بگیرید. – سپس، آب گوجه را به آب اضافه کنید و ترکیب حاصل را مصرف کنید. – این محلول را روزی یک بار مصرف کنید. روش ۲: پماد گوجه‌فرنگی مواد و وسایل لازم: – ۱ عدد گوجه‌فرنگی – یک پارچه‌ی کتانی ضخیم روش انجام کار: – ابتدا، گوجه‌فرنگی را کاملا ریز خرد کنید. – سپس آن را روی پارچه‌ی کتانی ضخیم قرار دهید. – در مرحله‌ی بعد، پارچه را بپیچید و آن را روی منطقه‌ی آسیب بگذارید. – اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بماند. – ناحیه را با آب شستشو دهید. – به منظور کاهش درد و التهاب در کلیه‌ها، این روش درمانی را تکرار کنید.

درمان کلیه درد با تنباکوی کینیکینیک

تنباکوی کینیکینیک به طور معمول برای درمان مشکلات ادراری از جمله عفونت مثانه و کلیه استفاده می‌شود. این گیاه همچنین، به عنوان دیورتیک (ادرارآور) برای درمان این مشکل عمل می‌کند و عفونت ناشی از اشریشیا کُلی را که یک باکتری یافت شده در روده‌ی شما است و علت بروز عفونت کلیه و مثانه است، از بین می‌برد. برای این‌که بتوانید عفونت کلیوی را به طور مؤثر و بدون خطر با استفاده از دمنوش تنباکوی کینیکینیک در خانه درمان کنید، می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال کنید: عفونت کلیهمواد و وسایل لازم: – ۱ قاشق چایخوری از برگ گیاه تنباکوی کینیکینیک – ۲ فنجان آب – ۱ تابه روش انجام کار: – برگ‌ها و آب را در تابه بریزید. – اجازه بدهید ترکیب به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه یا تا زمانی که آب کم شود و مقدار آن نصف مقدار اولیه شود، بجوشد و سپس حرارت را خاموش کنید. – دمنوش را صاف کنید و یک فنجان از آن را مصرف کنید. – این روش درمانی را دو بار در روز تکرار کنید. لازم به ذکر است که مادران شیرده و زنان باردار نباید دمنوش گیاهی تنباکوی کینیکینیک را مصرف کنند.

درمان کلیه درد با پوست بید

قرنها است که پوست بید در اروپا و چین برای درمان درد استفاده می‌شود به این دلیل که دارای خواص ضد التهاب، آنتی‌اکسیدانی، ضد‌عفونی‌کننده، کاهش‌دهنده‌ی تب و برخی از خواص تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن است. در نتیجه پوست بید می‌تواند یکی از بهترین داروهای خانگی برای رفع عفونت و درد کلیه باشد که باید در خانه انجام دهید. عفونت کلیهمواد لازم: – ۱ تا ۲ قاشق چایخوری پوست خشک‌شده‌ی درخت بید – ۲۴۰ میلی‌لیتر آب – تنتور پوست بید روش انجام کار: – پوست بید را در آب بریزید و آن را روی اجاق قرار دهید. – اجازه بدهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. – به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و پس از آن مایع را صاف کنید. – ۱ فنجان از این مایع را مصرف کنید. – این روش درمانی را ۳ تا ۴ بار در روز تکرار کنید. شما می‌توانید پودر پوست بید را که به صورت کپسول با دوز ۶۰ تا ۲۴۰ میلی‌گرم در دسترس است، مصرف کنید. یا گاهی اوقات می‌توانید تنتور پوست بید را به مقدار ۴ تا ۶ میلی‌لیتر و ۳ بار در روز مصرف کنید. پوست بید می‌تواند منجر به برخی از واکنش‌های آلرژیک شود، بنابراین قبل از استفاده از آن، ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید : التهاب کلیه ♥ نارسایی کلیه ♥ سرطان کلیه ♥ سنگ کلیهورم کلیه