نام علمی و خواص برگ بو برای پوست و لاغری

نام علمی و خواص برگ بو برای پوست و لاغری در سایت جسارت

خواص برگ بو برای پوست ,برگ بو,برگ بو چیست,برگ بو برای لاغری,برگ بو+خواص,برگ بو از کجا بخریم,برگ بو چیه,برگ بو مرغ,برگ بو چیست,برگ بو و خواص آن,برگ بو و خواص,برگ بو چه خواصی دارد,خواص برگ بو در طب سنتی,خواص برگ بو چیست,خواصیت برگ بو,خواص برگ بو تبیان,خواص برگ بو برای پوست,برگ بو را از کجا بخریم

نام علمی و خواص برگ بو برای پوست و لاغری

خواص برگ بو برای پوست , برگ بو , برگ بو چیست , برگ بو برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به نام علمی و خواص برگ بو برای پوست و لاغری می پردازیم . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

این گیاه ادویه ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند.     برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می شود. معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت های آن به ده متر هم می رسد. در بسیاری از مکان ها برای تزیین باغ ها استفاده می شود، اما استفاده ی اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.  اصل این رستنی از منطقه ی مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می شود.

خواص برگ بو برای پوست

نام‌های دیگر آن: باهشتان، درخت غار، مازریون، دفنه، شجره‌الرند، دهشمت، حب الغار، سازج هندی و غار گیلاسی می‌باشد.   ۱. طبع آن گرم و خشک است. ۲. برای سردردهای بلغمی میوه درخت برگ بو را با سرکه رقیق شده مخلوط نموده میل کنید. ۳. برای تقویت ذهن و درک بالا از روش شماره ۲ استفاده شود.  ۴. برای رفع لکه‌های غیر طبیعی پوست میوه برگ بو که به حب الغار معروف و به اندازه گیلاس می‌باشد به صورت پودر درآورده با عسل مخلوط نموده روی لک بگذارید. ۵. برای از بین بردن لکه‌های کبود خون مردگی با روغن حب الغار موضع را مالش دهید. * طرز تهیه روغن حب ‌الغار: میوه و برگ آن را در آب پخته سپس عصاره آن را بگیرند (با فشار صاف نموده)  دو برابر وزن آن روغن زیتون اضافه نموده با حرارت غیر مستقیم (بن‌ماری) جوشانده تا آب آن تبخیر شود و روغن بماند.

نام علمی و خواص برگ بو برای پوست و لاغری

خواص برگ بو برای پوست , برگ بو , برگ بو چیست , برگ بو برای لاغری

درخت آن همیشه سبز است و پوست آن خاکستری تیره و چوب آن خیلی سخت می باشد و دارای شاخه های انعطاف پذیر است در فارسی آن را درخت غار و باهشتان نامیده اند و دارای خواص گیاه درمانی زیادی می باشد.  در ایران برگ بو را بیشتر به عنوان یک ادویه می شناسند و استفاده از آن هم کمتر در غذاها مرسوم هست. در صورتی که برگ بو به جز استفاده خوراکی، استفاده های دارویی و باغبانی هم دارد و یک گیاه بسیار مفید و زیبا برای منازل به شمار می آید. برگ بو به نام های Laurel tree – Bay tree – Lauraceae Bay leaf شناخته می شود.

برگ بو چیست

۶. برای تسکین دردهای عضلانی و گرفتگی ماهیچه‌ها با روغن حب‌الغار ماساژ دهید. ۷. جهت تسکین درد گوش چند قطره از روغن حب الغار در گوش بچکانید، البته بخور میوه و برگ‌های آن مؤثرتر می‌باشد. ۸. جهت رفع حواس‌پرتی و تقویت حافظه روغن حب الغار را به شقیقه‌ها بمالید و با روغن از مهره‌های گردن تا کمر را ماساژ دهید. ۹. برای امراض کبد و طحال میوه این گیاه را با عسل مخلوط نموده میل شود و جهت درد کبد روغن حب الغار با کمی سرکه انگور رقیق شده میل شود. ۱۰. جهت رفع دل‌ پیچه میوه این گیاه را سائیده حدود ۱۰ میلی‌گرم میل کنید. ۱۱. جهت خردکردن سنگ مثانه از میوه این گیاه میل شود. ۱۲. برای تسکین درد کمر و مفاصل با روغن حب الغار ماساژ دهید. ۱۳. جهت تسکین دردهای رحمی از روغن این گیاه به صورت مالیدنی می‌توان استفاده کرد. ۱۴. برای تقویت نیروی جنسی در روزهای چهارشنبه قبل از طلوع آفتاب از بخور برگ‌های این گیاه استفاده کنید. ۱۵. برای سرماخوردگی از دمکرده برگ‌های این گیاه می‌توان استفاده کرد. ۱۶. دمکرده برگ‌های این گیاه برای عفونت‌های روده‌ای مفید می‌باشد.

خواص برگ بو برای پوست